"Egy folyamatosan növekvő cég lényegében krízisből krízisbe bukdácsol"
A 2006-ban alapított Starschema Kft. a világhálón keletkező adatok kezelésével és elemzésével nyújt szolgáltatásokat. Az Egyesült Államokban 2018 óta működtet irodát. Ügyfelei közé tartozik többek között a Facebook, a Disney, a Netflix, a Johnson & Johnson. A cég árbevétele 2018-ban még nem érte el a 3 milliárd forintot, 2019-ben viszont már meghaladta a 3,6 milliárd forintot. A belföldi értékesítés mindkét évben 900 millió forint felett zárt, a nyereség pedig 31 millió forintról 327 millió forintra nőtt
A Starschemát 2022 elején közel 13 milliárd forintért adtátok el. Hogy sikerült idáig eljutnotok?
Elég hosszú folyamat volt. Talán az egyik legfontosabb momentuma az hogy, közben nem döglött meg a cég egyszer sem. 2006-ban alapítottuk a céget, tehát 15 évünkbe telt, mire az exitig eljutottunk. Ez nem volt egy nyílegyenes útvonal. Legalább eggyel több hullámhegy volt, mint hullámvölgy. Így a Starschemát egy nagyon jó növekedési fázisban sikerült eladni az exitkor. Ezt tükrözi egyébként az a vételár is, amit a vevő kifizetett érte.
Emlékszel még az aláírás napjára?
Igen! Egy januári nap volt. Egyébként maga az aláírás napja mindig tartogat elég sok izgalmat. Még az utolsó pillanatban kerülnek elő mindenféle dolgok. Mindig kell egy picit reszelni és egy kicsit módosítani. Persze ez függ a vevőtől is, hogy mennyire háklis. Nekünk egy nagy és sok milliárd dolláros multi volt a vevőnk, és nagyon sok emberük dolgozott ezen a tranzakción. A sok ember nagyon sok ötlettel érkezik és nagyon izgalmas, de sokszor felesleges és hajmeresztő dolgokat alkusznak bele a cégvásárlási szerződésbe. Ez nálunk is így történt. A túloldalon sokan ültek az asztalnál, és emiatt rengeteg szempont érvényesült a vételi szerződésben. Az én ízlésemnek ezért nagyon sokáig is tartott maga a tárgyalási folyamat. Hónapokon át cincáltuk szét a szerződés különböző pontjait. Még az utolsó napon is volt egy-két nyitott tétel, amit aztán lezártunk és végül aláírtunk januárban.
A teljes cikk a Growth Magazin Q3-as számában elérhető.