Néhány éve még azon dolgozott, hogy saját erőből képes legyen beindítani MyFarm Harta nevű közösségi kertjét, mára azonban Magyarország első közösségi piacterének, a Brancsnak az alapítójaként és igazgatóságának elnökeként tevékenykedik. Kövesdi Gábor igazi startuper, vállalkozásoknak nyitott bölcsődéjében – ahogyan saját projektjét nevezi – nem csak egy cég sikeres elinduláshoz kaphatnak segítséget a vállalkozók, de a piacvezető platform még a kezdőtőke kialakításában is segít. A Brancs ugyanis lehetőséget biztosít a spórolásra azzal, hogy a projektgazdák lemérhetik az ötletükre való igényt, vagyis a lehető legegyszerűbb módon validálhatják azt. Emellett az üzletember vállalkozása a hétköznapi emberek pénzügyi ismereteit is szélesíti, a lehető legtöbb platformon igyekeznek elmagyarázni, mit jelent a közösségi finanszírozás.
Honnan indult a Brancs és miért jött létre?
Hasonló cipőben jártam 5 évvel ezelőtt, mint a mostanában alapított startup projektek Magyarországon. Egy közösségi kertet szerettem volna indítani, de nem tudtam, miből finanszírozzam a projektemet. Próbaképpen létrehoztam egy kampányt az IndieGoGo nevű nemzetközi finanszírozási portálon, ám az ottani tapasztalatok alapján ki merem jelenteni, hogy az ilyen oldalak a lokális igényekre egyáltalán nem fókuszálnak. Ennek nyomán állítottuk össze és indítottuk el másfél éve crowdfunding projektünket, a BrancsKözösség.hu-t, melynek célja, hogy olyan vállalkozásoknak, startupoknak és ötletgazdáknak segítsen, mint amilyen én voltam öt évvel ezelőtt. A portál egyébként fél éve indult el, és mára 12 sikeres projektet tudunk magunk mögött. Egy startup életében a termék validálása a korai fázisban rendkívül meghatározó momentum, mivel megmutatja, lesz-e jövője a projektnek. A platformukon van is lehetőség arra, hogy egy startup kipróbálja magát akár még az ötletfázisban.
Olvasd el vagy hallgasd meg a teljes interjút a Growth Magazin legfrissebb számában!