Metrikák, amiket a befektetők vizsgálnak

A szerző: Medveczky Márton vagyok, befektetési igazgató a Flashpoint-nál, ahol kelet-közép-európai és izraeli tehetségekbe fektetünk a világ minden tájáról. A Flashpoint olyan vállalatokba fektetett be, mint például a Shazam (Apple vásárolta fel), a Chess.com (Pokerstars vásárolta fel) és a Guesty. Több tucatnyi befektetést vezettem személyesen olyan vállalatokba, mint a Chili Piper (Románia), az OfficeRnD (Bulgária), az Idwell (Ausztria), a Telemedi (Lengyelország) stb., és átfogó tudást szereztem azokról a metrikákról, amelyek egy startup sikere vagy kudarca szempontjából döntő fontosságúak lehetnek.

A kockázati tőke (VC) vállalatok olyan startupokba fektetnek be, amelyek magas növekedési potenciállal rendelkeznek, és számos mutatót használnak ezen vállalatok teljesítményének és potenciáljának értékelésére. A metrikák tökéletes elsajátítása segíthet a startupoknak megérteni jelenlegi helyzetüket, nyomon követni előrehaladásukat és átgondolt, megalapozott döntéseket hozni a siker érdekében. Ez a cikk egy teljeskörű útmutatót kínál a VC-k által használt kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI-ok) megértéséhez és magas szintű elsajátításához. Ezen kívül további sok hasznos információval és kiegészítéssel segít az olvasónak azok (KPI-ok) jelentőségének mélyebb megértésében.

Olvasd el vagy hallgasd meg a teljes interjút a Growth Magazin legfrissebb számában!

Growth Magazin 2023Q2