Vissza

Betekintés a hackathonok világába a CraftHub tollából

Európa egyik legnépszerűbb innovációs versenye, a JunctionX Budapest hackathon 2022. október 21. és 23. között ismét megnyitotta kapuját.

Az első budapesti versenyre 2018-ban került sor, amit a 2020-as évet leszámítva évente újabb és újabb követett. A verseny hagyományosan olyan informatikai fejlesztéseket vár a kezdő, vagy, a már tapasztalt, programozásban jártas indulóktól, amelyek szinte azonnal a gyakorlatba is átültethetőek, és egy csapásra akár milliók életét jobbá tehetik. A verseny főszervezője a CraftHub, amelynek nagy gyakorlata van informatikai témájú konferenciák és rendezvények szervezésében. A fiatalos csapat célja, hogy egy lendületes, jó hangulatú közeget teremtsen a versenyzők számára, melyben innovatív ötleteik kiteljesedhetnek. Ezenfelül a CraftHub egyfajta kapcsolati hidat is akar teremteni a verseny révén a fiatal tehetségek és a nagyvállalati partnerek között, amelyből a későbbi innovációk során mindkét fél profitálhat. A versenyre rekordszámú, összesen 722, fejlődni vágyó, fiatal programozó jelentkezett, akik közel 70 országból érkeztek. A feladatokra 40 csapat adott le projektet és mérettette meg tudását a közel 4 millió forintos fődíjért. A kihívásokat ezúttal az Antavo, a Wise és a SEON cégek szolgáltatták.

A JunctionX Budapest hagyományainak megfelelően a kihívások fő fókusza a mindennapokat érintő problémákra való megoldás keresése. Ennek szellemében, az Antavo arra volt kíváncsi, hogyan lehet az eddiginél is hatékonyabban elemezni az online vásárlói utak adatait, és ezzel még hűségesebb ügyfelekre szert tenni. A Wise a globalizáció és a pénzügyi tudatosság területén keresett új ötleteket az idegen országban letelepedő világpolgárok boldogulását segítő fejlesztéssel. A SEON az online vásárlások során előforduló csalások ellen veszi fel a küzdelmet, a versenyzőktől pedig olyan fejlesztéseket várt, amik ehhez nyújthatnak segítséget. A versenyzők a regisztrációt követően elfoglalhatták a kényelmes irodahelységeket, amelyek két napon keresztül lakó- és munkahelyük is volt egyben. A rendezvény 21-én, pénteken 5 órakor kezdődött meg a nyitó ceremóniával, ahol a kihívásokat biztosító partnerek bemutatták az általuk előkészített feladatokat. Az említett kihívásokat már két nappal a rendezvény kezdete előtt megismerhették a versenyzők. A feladatok közül mindenki tetszésének és érdeklődésének megfelelően szabadon választhatott egyet, ezt követően, akik már csapatban érkeztek rögtön el is kezdhették a lázas munkálatokat. Azoknak, akik önállóan vágtak neki a hétvégi kihívásnak, egy gyors ismerkedést követően először csapatokká kellett formálódniuk, hogy a feladatot közösen oldhassák meg. A partnerek természetesen nem hagyták magukra a versenyzőket, folyamatos szakmai mentorálást biztosítottak a versenyhétvége során, amelyet a csapatok egytől egyig ki is használtak. Már az első pillanattól kezdve beindult a közös ötletelés és fejlesztés. Fontos említést tennünk a versenyt övező légkörről is. A The Spot által nyújtott modern irodai környezet a kényelmes babzsák fotelekkel, a kellemes zenével és az egzotikus dzsungel hangulattal inspirálóan hatott a csapatokra az ötletek megszületésében és megvalósításában is. Természetesen a fizikai feltöltődés biztosítása sem maradhatott figyelmen kívül. A pályamunkák végső leadási határideje vasárnap 10 órakor volt. A maximum 5 fős csapatoknak egy Youtube videóval, projektleírással, illetve egy működő program kóddal, ún. GitHub repo-val kellett elkészülniük. Az egyes kihívások győztes csapatát a partnerek által delegált szakmai zsűri választotta ki. Az Antavo kihívását az ACSB csapat nyerte, ami a megadott feladat mellett még a vásárlói hűségprogramok célzott tökéletesítésére is vállalkozott.

A Wise feladatánál a TravelWise vitte el a pálmát, amelynek innovációjával könnyen és felhasználóbarát formátumban hasonlítható össze a különböző országok árszínvonala, és emellett a költözés előtt biztosabban felmérhető az is, hogy milyen életminőséget tud majd fenntartani az új országban a kitelepülő. Végül, a SEON feladatára a zsűri szerint a Gaia csapata készítette el a legötletesebb megoldást. A Gaia fejlesztése egy, a weboldalakra tisztességtelen szándékkal érkező felhasználókat kiszűrő alkalmazás volt. A kihívások nyertesei – a dicsőségen és a szakmai kapcsolati tőkén túl – csapatonként 1500-1500 € díjban részesültek. Ezenfelül a csapatok egymás munkáira is szavazhattak, ami alapján nyolc csapat lehetőséget kapott arra, hogy élőben is prezentálhassa a fejlesztését, és ezzel akár olyan cégek vagy befektetők támogatását is elnyerhesse, akik a friss ötleteket rögtön piacra is vinnék. A nyolc csapat közül a közönség és a zsűri egy 3,000 eurós fődíjat is megszavazott, amelyet szintén a SEON kihívásánál győztes Gaia vihetett el. A pénzjutalom mellett az abszolút nyertes a következő, Finnországban rendezendő fő Junction versenyen való részvétel lehetőségét is elnyerte. Végül, 500 euró értékben a közönség is lehetőséget kapott a leginnovatívabb pályamunka kiválasztására. Ezt a díjat a GeoSnatcher csapata érdemelte ki. A verseny nagyon sikeresnek mondható. Örömmel tapasztalta a CraftHub csapata, hogy akár egy hétvége leforgása alatt, az egymást korábban nem is ismerők között milyen szoros együttműködések és barátságok alakulhatnak ki. A versenyzők hétvégéjét a lázas munka mellett a jó hangulat és a felszabadult légkör jellemezte – hatalmas pacsik, önfeledt ölelések és széles mosolyok mellett.

Next Post

"Szomorú, hogy egy olyan országban élünk, ahol a nőknek egymást kell segíteniük, mert más elbírálás alá esnek, egyáltalán kategóriát alkotnak az üzleti világban."
Back to Top