Vissza

Hajlandóság, érték, tranzakció – bevezető

A legtöbb emberben ott lakozik az alkotásra való hajlam, a késztetés, hogy valami újat hozzon létre, a vágy, hogy valóra váltsa az álmait és az ambíció, hogy egy picit jobbá tegye a világot.

A legtöbb emberben ott lakozik az alkotásra való hajlam, a késztetés, hogy valami újat hozzon létre, a vágy, hogy valóra váltsa az álmait és az ambíció, hogy egy picit jobbá tegye a világot. Eredendő kíváncsiságunk olyan irányba vezet minket, ahol még nem jártunk, és olykor kiderül, hogy az új hely nem csak számunkra, de társadalmunk számára is ismeretlen.

Dacolva a kockázattal, bátran vágunk bele a kalandba, mert ösztönösen keressük létünk értelmet. Az üzleti világban a startup szubkultúra teret enged a hajthatatlanságnak, hiszen ez a közeg impozáns vagy épp eszement ötletet is képes támogatni és ezáltal emberi sorsokat megváltoztatni. A kor, amiben élünk, a lehetőség kora. Sosem volt még ekkora lehetősége az egyénnek, hogy alkosson, építsen, eszköztárak garmadáját felhasználva sikerre vigye az innovatív üzleti tervét. A startup szubkultúra keretet ad a működésnek, és rendszert biztosít a vállalkozói létnek akkor, ha a vállalkozás globálisan képes gondolkodni. A ritmust felvenni nem könnyű.

Hajlandóság, Érték, Tranzakció.

A világ változik, és ma már nem kell a Szilícium-völgybe költözni ahhoz, hogy valaki sikeres startupot építsen. Az Antavo példája is ezt bizonyítja: a siker nem függ a földrajzi helytől.

A kulcs a kitartásban, a hajlandóságban és a képességben rejlik, hogy valódi értéket teremtsünk a felhasználóinknak.

Ahhoz azonban, hogy mindez megtörténjen, először is meg kell értenünk a tranzakciók fontosságát. Ez az, amely összeköti az ötletet a valósággal, a problémát a megoldással, és ami a legfontosabb, a vállalkozót a sikerrel. Az értékesítés tehát nem csak egy eszköz, hanem maga a központi elem: a mérhető értékteremtés és a motor, ami az ötletet életre kelti és a vállalkozást életben tartja.

A vállalkozások történetében sokszor nem is a termék vagy az ötlet minősége a meghatározó, hanem az, hogy az alapítók mennyire voltak képesek „eladni” azt. A siker és a sikertelenség közti különbség nem pusztán pénzügyi tranzakciókban mérhető, hanem abban, hogyan lehet az emberek szívét és elméjét megnyerni egy olyan elképzeléssel, amely még gyerekcipőben jár.

Akár hiszed, akár nem, a magazinban található történetek rólad szólnak.

A jelenedről, a múltadról vagy épp a jövődről. Láthatod benne mások szemüvegén keresztül a problémáidat, a sikereidet, a félelmeidet és megismerheted magad általuk. Arra bíztatlak, hogy ne félj kockáztatni, merd és szeresd az ismeretlent, és amikor problémával találkozol – mert találkozni fogsz -, ne feledd: Valaki épp dolgozik rajta, hogy megoldást találjon rá számodra.

Sárközi András
Főszerkesztő
Growth Magazin

Next Post

10 + 1 ígéretes európai startup az étel-pazarlás ellen
Back to Top