Vissza

Hogyan változtatja meg a közösségi média a kripto kereskedést?

A BCUBE sztori

A BCUBE egy francia-magyar startup, amely egy mesterséges intelligenciával működő kereskedési stratégiákra fókuszáló K+F projektből született.

A céget 2018-ban alapította Guruprasad Venkatesha és Erwan Rouzel, a Morgan Stanley és a Crédit Agricole két korábbi munkatársa. A startup eddig több mint hárommillió dollárnyi finanszírozást gyűjtött össze számos jelentős befektetőtől a saját BCUBE token nevű kriptodevizájuk bevezetése során. A cég platformja egy folyamatosan bővülő termékpalettát tár elénk, amelyek célja – ahogy ők mondják – az egyszerű emberek hozzásegítése az effektív pénzügyi termékekhez.

A BCUBE termékei

A b-cube.ai platform jelenleg négy termékkel teszi könnyebbé a kripto kereskedők életét. Az első, a mesterséges intelligencia által vezérelt kereskedési stratégiák piactere, amely az automata kereskedést teszi lehetővé a felhasználók számára. Ezek a stratégiák megengedik az ügyfeleknek, hogy kriptotőzsdei pénztárcájukat különféle botokhoz kössék, amelyek aztán a nevükben kereskednek. A botokat egy szabadalmaztatott algoritmus működteti, amely elemzi a piaci adatokat, és a piaci feltételek alapján köt ügyleteket. A BCUBE robotjait úgy tervezték, hogy segítsenek a felhasználóknak pénzt keresni. A piactér otthont ad a cég saját kvantjai által készített stratégiáknak, valamint harmadik felek stratégiáinak is, azonban ezeknek végig kell menni a megfelelési folyamaton.

Igazságtalan, hogy fedezeti alapok és egyéb pénzintézetek termékei kizárólag a dollármilliomos ügyfelek számára elérhetőek. A jövőben ezeket bárki igénybe fogja tudni venni csak úgy, mint a tömegközlekedést. – Guruprasad Venkatesha, társalapító és vezérigazgató

Build-your-own-bot

Van egy működő stratégiád, de nem értesz a programozáshoz? Nos, a BCUBE segítségével megépítheted saját AI/ML kriptokereskedési botodat anélkül, hogy bármiféle kódolási tudásra lenne szükséged! A BCUBE új, hamarosan megjelenő terméke a Build-your-own-bot egyszerű drag and drop felületével létrehozhatsz egy egyéni botot, amely a saját stratégiádat követi. És ami a legjobb az egészben, tesztelheted a botot múltbeli adatokon, hogy megtudd, hogyan teljesített volna. Ez a termék jelenleg fejlesztés alatt áll, 2023-án fog debütálni. Technical Analysis Screener A BCUBE egy másik, nemrég megjelent terméke a

Technical Analysis Screener

Mindenki számára, aki nem akar órákat tölteni a grafikonok és a japán gyertyák fölött, a BCUBE TA Screener egy isteni ajándék. Ez a praktikus eszköz minden technikai elemzést elvégez az ügyfelek helyett, így gyorsan és egyszerűen megtekintheti, mely kriptokat érdemes megvenni és eladni. A legjobb az egészben, hogy a TA Screener hihetetlenül felhasználóbarát, így még a kezdők is gond nélkül hozzá láthatnak.

Szentiment elemzés

A BCUBE szentiment indikátora (Sentiment Analysis Indicator) a manuális kereskedőknek mutat egy új dimenziót. Az olyan sportokban, mint például a hosszútáv-futás egyszerű megítélni az egyes atléták teljesítményét. Aki jobb időt fut – azaz gyorsabb – jobb teljesítményt nyújt. A befektetés világában is ilyen egyszerű lenne? Aki több pénzt keres jobb a teljesítménye. Ez logikusnak hangzik, azonban a valóság árnyaltabb. A pénzügyi világ teljesítmény mérőszáma az úgynevezett alfa. Az alfa az adott piachoz mérten a befektetés megtérülésének mérőszáma. Önmagában a befektetés hozama nem feltétlenül ad egész képet a teljesítményről. Ezt úgy is felfoghatjuk, ha vásárolunk valamilyen eszközöket, például részvényeket és azokat csak tartjuk egy évig, mekkora hozamot ad nekünk a piac? A legnagyobb részvényindex, az S&P500-nak az elmúlt 20 évben átlagosan évente 9.87% hozama volt. Tehát ez az a szám, amit a befektető stratégiájának túl kell szárnyalni. Ha a befektető éves hozama magasabb, akkor azt mondjuk az alfa pozitív.

Ha pedig nem, negatív értelemszerűen. Tehát nem feltétlenül igaz, hogy jól teljesít, aki pozitívan zárja az évet. Egy átlagos 7% alulteljesítette a piacot, vagyis az előrejelzés maga szükségtelen volt és rosszul működött.

Hogyan találjuk meg a pozitív alfát?

A pénzügyi eszközök kereskedése során a befektetők és alapkezelőknek színes palettája van a pozitív alfa megtalálására. Használnak fundamentális elemzést, amely a részvény mögötti cég kimutatásaiból próbál következtetni. Ez a szofisztikált elemzés belenéz a cégek profitjába, adósságállományába, növekedésébe stb. A mutatók kirajzolnak egy képet a cég állapotáról. Egy jól működő céget látunk? Esetleg áron alul is van? A fundamentális elemzők az ehhez hasonló lehetőségekre várnak. Egy másik, szintén népszerű elemzési mód a technikai elemzés. Ezek a befektetők ár- grafikonokat elemeznek különböző eszközökkel. A technikai elemzés az árak múltbeli viselkedése alapján próbál következtetni a jövőre. A technikai elemzők különösen figyelnek az olyan szintekre, ahol az ár megrekedt, visszafordult, de statisztikai eszközöket, indikátorokat is használnak, mint például a mozgóátlagok.

Van azonban egy tényező, amellyel sem a fundamentális, sem a technikai elemzés nem tud számolni: a befektetők hangulata. Ugyanis lehet, hogy egy termék fundamentálisan nagyon jó képet mutat, de valami miatt a befektetőkön úrrá lesz a félelem és megszabadulnak tőle. A piac hangulata még inkább felértékelődik 2022-ben, amikor a közösségi média a mindennapi életünk része.

A kriptodevizák esetében még inkább felértékelődik a közösségi média szerepe. A milliárdos Tesla vezérigazgató Elon Musk a Twitteren több posztot is megosztott a Dogecoin és Shiba Inu kriptodevizákról. A Dogecoin évekig stagnált, amíg Musk el nem kezdett róla tweetelni. Emiatt a mémcoin exponenciális növekedésbe kezdett és a vezető pénzügyi lapok címlapjaira is bekerült. Egy mémcoint nem lehet fundamentálisan elemezni, mivel nincs mögötte egy vállalat, amelynek a tulajdonjogát testesítené meg, mint azt teszik az értékpapírok, a részvények. A Dogecoin sikere és a GameStop gyors növekedése a hagyományos elemző módokkal teljes mértékben előrejelezhetetlen volt. Mind a két történetben az a közös, hogy a mozgás a közösségi médiáról indult és kisbefektetők idézték elő.

A nap, amikor a közösségi média maga alá gyűrte a fedezeti alapokat

2021 januárja különösen izgalmas volt a befektetői közösségben. Ekkor került egy GameStop nevű videójáték továbbeladó a figyelem középpontjába. A GameStop részvényeit a new york-i tőzsdén, 17.25 dolláros áron jegyezték január elején. A papírokat több hedge fund is úgy ítélte meg nem teljesít valami jól és nem számíthatnak növekedésre ezért shortolták. A következő napokban a GameStop részvény váratlanul növekedésnek indult. Január 22-én már 50 dollár felett jegyezték, míg a hónap utolsó napjaiban a 350 dollárt is elérte. Ez tizenhétszeres emelkedést jelentett egy hónap alatt. A gyors bikapiac hátterében nem valami extra profit jelentés vagy valamilyen trendvonal-törés állt, hanem egy Reddit közösség. A wallstreetbets subreddit kisbefektetőket tömörített, akik elkezdtek bevásárolni a GameStop-ból. A fedezeti alapok nem értékelték nagyra a céget, azonban a redditezők hangulata hatalmas mozgást indított el, ami a short pozíciók hatalmas veszteségéhez vezetett.

Ha az olvasó most arra gondol jól jönne egy olyan eszköz, amely képes előrejelzni a hasonló közösségi médiában fellépő gyors hangulatváltozásokat, akkor megjegyzem ugyanez járt a BCUBE alapítóinak is a fejében. A BCUBE szentiment indikátora éppen ebbe nyújt betekintést. Ez az indikátor több millió tweetet és reddit posztot elemez egy úgynevezett természetes nyelvek feldolgozása (NLP – natural language processing) nevű mesterséges intelligenciával. Az NLP egyesíti az emberi nyelv számítógépes nyelvészeti szabályalapú modellezését statisztikai, gépi tanulási és mély tanulási modellekkel. Ezek a technológiák együttesen lehetővé teszik a számítógépek számára az emberi nyelv feldolgozását. Hogy könnyebb legyen megérteni, képzeljük el, hogy egy felhasználó az alábbiakat osztja meg a Twitteren:

“A Bitcoin nagyon jól teljesít ma” “Félek, hogy az Ethereum összeomlik.” “Boldog karácsonyt!”

Nem nehéz észrevenni mely tweet volt pozitív, negatív vagy irreleváns a kriptók jövőjével kapcsolatban. A számítógépeknek azonban ez nehezebb. Ebben segíti őket az NLP. Az NLP képes felismerni a mondatokban a kulcsszavakat és érzelmi értéket rendelni hozzájuk. Ha ezt több ezer, millió üzenettel tesszük, megkapjuk mit éreznek és gondolnak a befektetők az egyes kriptodevizákról. Nem minden felhasználó üzenete ér ugyanannyit, mivel egy influencer akár több ezer embert is elér, míg egy fiatal profil alig százat. Ezért a BCUBE rendszerében az üzenetek kellőképpen vannak súlyozva. Minél erősebb egy profil befolyása, annál többet számít a véleménye. A b-cube.ai weboldal három grafikonnal tárja elénk a a közösségi hangulatot. Egy szentiment pontszám a piaci árral összehasonlítva, a piaci forgalom és a közösségi posztok forgalmának összehasonlításával és egy érzelmi táblával. A BCUBE összegyűjtötte az előző kilenc év posztjait, amelyek segítségével több idősíkon képes a hangulatot bemutatni. A BCUBE ügyfelei szerint a legérdekesebb és egyben leghasznosabb számukra az érzelmi tábla. Ez a grafikon külön mutatja a negatív érzelmeket (félelem, szomorúság, düh) és a pozitív érzelmeket (szeretet, öröm, meglepetés). A platform egyelőre csak az adatokat mutatja a befektetőknek, kereskedési szignálokat nem szolgáltat.

Emiatt az ügyfelek maguk alakítják ki saját stratégiájukat hasonlóan egy árgrafikonhoz vagy egy vagyonmérleghez. A kereskedők stratégiái folyamatosan fejlődnek, van aki divergenciákat keres, azaz eltéréseket az ár és az érzelmek mozgásában. Ha az ár esik, de a befektetők pozitívak, arra számíthat, hogy az árak is követni fogják előbb-utóbb. De olyan kereskedőt is találunk a szentiment kereskedők között, aki a meglepetésekre vár. Mikor zökkennek ki a befektetők egy hír hatására? A BCUBE rövid távú tervei között szerepel a szentiment elemzés alapján képzett szignálok készítése is. Azaz olyan okos indikátorokon dolgoznak, amelyek kifejezetten megmondják az ügyfélnek, hogy az adott érmét érdemes venni, eladni vagy tartani ahhoz, hogy pozitív alfát érjünk el. Hasonló indikátorokon dolgozott a közösségi kereskedés óriása az eToro is. Velük ellentétben a BCUBE a mesterséges intelligencia másik fajtáját a megerősítő tanulást is használja, amely a cég képviselőinek elmondása szerint legalább 85%-os pontosságot eredményezett.

A szentiment indikátor egyelőre csak az erősen közösségi befolyás alatt álló kriptovalutákon használják, de a jövőben a cég ambíció között szerepelek az NFT-t és a hagyományos eszközök, mint a részvényekre való kiterjesztés is.

Ahogy a digitális világ is egyre inkább belép a harmadik dimenzióba, ideje, hogy az aktív befektetők előtt is megnyíljon egy új ajtó és láthassák az eddig megfoghatatlan emberi érzelmeket is.

Next Post

Investor VS. Founder
Back to Top