Vissza

Kötelezők nagyratörőknek

A Growth Magazin könyvajánlója

Ha startup alapítóként nincs időd elkezdeni könyvek vagy a jelenleg divatos e-könyvek után nézni, kritikákat olvasni, és rájönni, hogy mi segít majd az üzleti világban, akkor most jó helyen jársz. Ezeket a kiadványokat gyakran vállalkozók írják vagy ajánlják. Meglátásaik követésével sikerre viheted induló startupodat. Tanulj mások sikereiből, de még inkább bukásaiból, kudarcaiból, hogy az írók tapasztalataival felvértezve indulj neki a világ meghódításának!

Nir Eyal: Hooked – Horogra akasztva

„Kötelező olvasmány mindenkinek, akinek fontos az ügyfelek elköteleződése.”/– Eric Ries, szerző, The Lean Startup/ Nir Eyal a pszichológia, technológia és az üzleti élet metszéspontjáról ír, konzultál, tanít.

2003 óta alapított és adott el két céget, és tanított a Stanford Graduate School of Businessben és a Hasso Plattner Institute of Design-ban. A NirAndFar.com blogírása mellett a szerző írásai gyakran megjelennek a The Harvard Business Review és a Psychology Today magazinokban. Miért keltik fel a figyelmet egyes termékek, míg mások kudarcot vallanak? Van valami mintája annak, ahogyan a technológiák megragadnak bennünket? Nir Eyal ezekre a kérdésekre (és még sok másra) válaszol a négylépcsős modell elmagyarázásával, amely számos sikeres vállalat termékeibe ágyazva finoman ösztönzi a vásárlói magatartást. A Hooked Eyal több éves kutatásán, tanácsadásán és gyakorlati tapasztalatán alapul. A kötet termékmenedzsereknek, marketingszakembereknek, startup alapítóknak és mindenkinek hasznos, aki meg akarja érteni, hogy a termékek hogyan befolyásolják viselkedésünket.

John Doerr: Mérd, ami számít

John Doerr befektető, a Kleiner Perkins, korábban Kleiner Perkins Caufield & Byers nevű kockázatitőke-társaság elnöke. Az egyetlen befektető, aki az elmúlt két évtizedben minden évben felkerült a Forbes Midas-listájára a legjobb kockázati tőkések listáján. 1980-ban csatlakozott a céghez, miután az Intelnél dolgozott, és 2 cég társalapítója volt. Doerr híresen sikeresen vezette be a Kleinert a Google-hoz 1999-ben, és 12,5 millió dollárt fektetett be. Korai befektető volt az Amazonban, a Google-ben, a Slackban és még sok másban. John és Ann Doerr alapítványukon keresztül támogatják az ingyenes online oktatói platformot, a Khan Academy-t, valamint az éghajlatváltozással foglalkozó Climate Reality Projectet. Sok vállalkozás nem használja ki legjobb lehetőségeit. Nagy dolgokat akarnak elérni, de nincs kiépített rendszerük az összehangolás és az elszámoltathatóság kezelésére. A szerző elmagyarázza, hogy az „OKR-ek” hogyan segíthetik a szervezetek boldogulását. A megközelítés bármilyen méretű csapatra vonatkozik. A szervezeteknek közös nyelvre van szükségük a végrehajtáshoz. Az olyan sikeres vállalkozások, mint a Dropbox, a LinkedIn, a Spotify és a Twitter használják ezt a megközelítést. Saját céljainkhoz igazítva ki tudjuk aknázni az erőforrásokat, jelentős mértékben növelhetjük a produktivitást, mindemellett fokozhatjuk a munkatársak és ügyfelek elégedettségét.

Reed Hastings – Erin Meyer: Az a szabály, hogy nincs szabály – A Netflix és a megújulás kultúrája

„A kemény munka lényegtelen. Légy radikálisan őszinte. És soha, de soha ne próbálj a főnököd kedvében járni.” Erin Meyer a The Culture Map: Breaking Through the Invisible Boundaries of Global Business szerzője, és az INSEAD, a világ egyik vezető nemzetközi üzleti iskolájának professzora. A kiadványt a Financial Times 2020-as év üzleti könyvének és a The New York Times bestsellerének jelölték, a Forbes Magazinnak köszönhetően pedig már a magyar vállalkozók számára is elérhető ez a nagyszerű kötet. Még soha nem volt olyan cég, mint a Netflix. Nem csak a szórakoztatás és a technológia világában betöltött egyedülálló vezető pozíciója, vagy a világ vezető szórakoztató streaming szolgáltatójaként való növekedése miatt, ami 190 országban több mint 193 millió előfizetőt jelent. A Netflix intuitív és radikális menedzsmentkultúrája miatt egy innovatív vállalat, amely szembeszáll a hagyományokkal és az elvárásokkal. Az alkalmazottaknak soha nincs szükségük jóváhagyásra, a vállalat mindig a piacnak megfelelő legmagasabb összeget fizeti. Hastings a Netflix jelenlegi munkavállalóival készült interjúk százaira és saját karrierje eddig el nem mondott történeteire támaszkodva dolgozza fel ezeket a vitatott elveket, amelyek olyan eredményeket hoztak, hogy az üzleti világ szereplői is sokat tanulhatnak belőle.

Next Post

Aktívnak lenni a nemzetközi innovációs folyamatokban
Back to Top