Vissza

Meta Threads: Elon Musk X-ének Vetélytársa Megérkezett az EU-ba

A Meta közösségi média alkalmazása, a Threads most indult el az Európai Unióban, öt hónappal azután, hogy más világrészeken már elérhetővé vált.

A Meta közösségi média alkalmazása, a Threads most indult el az Európai Unióban, öt hónappal azután, hogy más világrészeken már elérhetővé vált.

Eredetileg nagy várakozások közepette debütált Elon Musk X platformjának, korábban Twitternek nevezett vetélytársaként. Azonban az EU-ban, ahol szigorú adatvédelmi és nagy technológiai vállalatokra vonatkozó szabályozások érvényesek, nem volt elérhető.

A Meta reményei szerint az alkalmazás iránti érdeklődés növekedni fog Európában, miután az első héten több mint 100 millió felhasználót vonzott, bár ezek a számok később csökkentek.

Mark Zuckerberg, a cég vezetője Threads-en tett bejegyzéssel köszöntötte az új európai felhasználókat.

Egy Meta szóvivő szerint a platform „jelentős fejlesztéseken” esett át azóta, hogy más országokban júliusban elindult. A kezdeti felhasználói érdeklődés hiányának oka részben az volt, hogy bizonyos kulcsfontosságú funkciók, mint a weboldal és a keresési lehetőség, hiányoztak.

„Mától kezdve az EU-ban élők választhatnak, hogy létrehoznak-e egy Threads profilt, amely az Instagram-fiókjukhoz kapcsolódik – ami azt jelenti, hogy ugyanazt az élményt kapják, mint a világ többi részén élők – vagy Threads-et használhatnak profil nélkül” – mondta a szóvivő.

Zuckerberg három héttel az indítás után bejelentette, hogy a Threads felére csökkentette a felhasználóit.

Az új funkciók bevezetése segített visszaszerezni a legtöbbjüket – de a Threads még mindig kevésbé népszerű, mint az X, és kevesebb felhasználója van, mint a TikToknak vagy a Meta más szolgáltatásainak, az Instagramnak és a Facebooknak.

EU-beli késedelem

A Meta hivatalosan nem közölte, miért késleltette a Threads indítását az EU-ban, de feltételezhetően a blokk szigorú szabályozása miatt történt.

Egy Meta szóvivő a The Verge-nek júliusban azt mondta, hogy az „előttünk álló szabályozási bizonytalanságok” miatt történt.

Az EU Digitális Szolgáltatások Törvénye – amely új felelősségeket ró a nagy technológiai vállalatokra – augusztusban lépett életbe. Ezek a törvények a nagy közösségi platformokon lévő felhasználók védelmét szolgálják, és olyan szabályokat tartalmaznak, mint a gyermekre irányuló hirdetések és az algoritmusokkal kapcsolatos átláthatósági követelmények a szabályozók számára.

A Threads engedélyt kér az eszközön található sok adat, többek között a helyadatok, vásárlások és böngészési előzmények hozzáférésére.

Jelenleg nem ismert, hogy az alkalmazás jelentős változtatásokon esett-e át az EU törvényeinek megfelelés érdekében.

Októberben azonban a Meta bejelentette, hogy előfizetési szolgáltatásokat vezet be a legtöbb európai országban, amelyek eltávolítják a hirdetéseket minden platformjáról, amit azzal indokolt, hogy ez megfelel az EU aggodalmainak.

Ezután a Meta-t 390 millió euróra (335 millió font) bírságolták meg januárban az EU adatvédelmi szabályainak megsértése miatt.

Az előfizetési modell kizárólag az EU, az Európai Gazdasági Térség és Svájc lakosai számára érhető el, és nem elérhető az Egyesült Királyságban.

Next Post

Összesen 150 millió befektetést kapott az AI-t fejlesztő magyar startup
Back to Top